Izglītības un kultūras platforma “Trīdrade” piedāvā kursus tradicionālās mūzikas iepazīšanai.
Auditorija -vispārizglītojošo skolu mūzikas pedagogi.
Kursu programma 40 stundu apjomā:
Tematika | Stundu skaits | Metodes un pārbaudes formas |
Tautasdziesmas jēdziens, klasiskā tautasdziesma. Pedagogi veido izpratni par jēdziena izcelsmi, terminoloģiju, klasiskās tautasdziesmas veidiem, pazīmēm, stilu, formu, kompozīciju, valodas īpatnībām. | 4 | Lekcija, diskusija, ierakstu klausīšanās, praktiska muzicēšana. Pārbaudes forma – anketēšana. |
Tradicionālās mūzikas vākšana un pētniecība. Pedagogi izzina tradicionālās mūzikas avotus, iepazīstas ar aktuālākajām tendencēm tradicionālās mūzikas pētniecībā. | 4 | Lekcija, materiālu (grāmatu, videomateriālu, interneta vietņu) iepazīšana. Pārbaudes forma – darbs grupās, pašnovērtējums. |
Teiktās melodijas. Izcelsme, pētījumi, melodiskā veidojuma tehnikas, uzbūve. | 2 | Lekcija, mūzikas klausīšanās. Pārbaudes forma – dziedāšana. |
Senā slāņa daudzbalsība. Burdons. | 2 | Lekcija, mūzikas klausīšanās. Pārbaudes forma – klausīšanās un mūzikas analīze. |
Jaunā slāņa daudzbalsība. Pētniecība. Dienvidkurzemes leiši. Dzīdošana ar pusbolsu Ziemeļlatgalē. | 3 | Lekcija, mūzikas klausīšanās. Pārbaudes forma – dziedāšana grupās. |
Tradicionālā katoliskā mūzika Latgalē. Vēsture, maija dziedājumi pie krusta, mirušo ofīcijs, dīva dzīsmes. | 3 | Lekcija, video. Pārbaudes forma – anketēšana. |
Tradicionālā dziedāšana. Vokālās tehnikas, stila īpatnības kultūrvēsturiskajos novados – suiti, Dienvidkurzeme, Ziemeļlatgale, Dienvidlatgale, Sēlija, Vidzeme, Zemgale. | 8 | Lekcija, diskusija, mūzikas klausīšanās, analīze, praktiska muzicēšana. Pārbaudes formas – dziedāšana un ierakstu analīze. |
Austrumbaltijas refrēndziesmas. Senākais un jaunākais slānis, žanriskā specifika, forma, uzbūves principi. | 2 | Lekcija, praktiska muzicēšana. |
Tautas mūzikas instrumenti. Dokumentācija, pētniecība, praktiska muzicēšana. | 8 | Lekcija, diskusija, instrumentu spēle. |
Konstruētā tradīcija, mūsdienu spēka dziesmas, rituāli un mīti par tiem. Iemesli, vēsturiskie procesi. | 3 | Lekcija, diskusija. Pārbaudes forma – eseja. |
Kursa izvērtējums un atgriezeniskā saite. | 1 | Diskusija, anketēšana. |